Fontos tájékoztató
a szennyvíz beruházással kapcsolatos lakossági információkról.
1. Lejárt lakástakarék pénztári számlák intézése:
Havonta folyamatosan érkezik az OTP részéről a kiértesítő levél az érintettek részére a lezárt ltp számlákról. Az anyag tartalmaz egy „Válaszlap”-ot, aminek kitöltése után azt a hivatalban Lendvai Dánielné Marikához kell eljuttatni.
A többlet befizetések visszautalásához kérjük, hozza magával az OTP kiértesítő mellett személyi igazolványát és saját, vagy családtagja bankszámla számát is.
A további ügyintézést Marika fogja elvégezni, de lehetőség van az OTP székesfehérvári Fiókjánál ( Fő u 7. szám) személyes ügyintézésre is.
Kérek minden érintettet, hogy az értesítés kézhezvételét követően a lehetőségekhez mérten gyorsan történjen meg az ügy intézése. Ez fontos az érintett számlatulajdonosok számára, mert csak ezt követően lesz lehetősége a hálózatra rákötni.
2. Szennyvízhálózatra történő rákötés feltételei:
A szennyvíz hálózatra a rákötések szabályozott módon történnek. Ennek alapvető feltétele az, hogy rákötéshez hozzájárulást csak az a tulajdonos kap, aki befizette a részére meghatározott társulati díj teljes összegét.
Az üzemeltetést végző FEJÉRVÍZ Zrt által kiadott nyomtatványon kell kérni a rákötést. Ezen a nyomtatványon igazolja az Polgármesteri Hivatal azt, hogy hozzájárul a rákötéshez. Ennek az igazolás kiadásának az alap feltétele, hogy a társulati hozzájárulást a tulajdonos befizette.
Felhívom mindenki figyelmét arra, hogy törvény szabályozza a rákötési kötelezettséget. Eszerint a kiépült, és üzembe helyezett vezeték esetében 90 napon belül a rákötésnek meg kell történnie. Amennyiben ez nem történik meg, akkor talajterhelési díjat köteles fizetni az ingatlan tulajdonosa.
Jelzem továbbá, hogy a hozzájárulás nélkül történő rákötések esetében szintén bírságot fog a Hivatal az érintett részére kiküldeni.
3. Utak helyreállítása:
Az előkészítő munka, valamint a pályázat készítés során folyamatosan jeleztem, hogy az utak helyreállítása a KEOP pályázaton belül csak az eredeti állapotnak megfelelő pályaszerkezettel a megbontott sávon belül történhet. Ettől eltérő kivitelezés esetén a többletköltséget az önkormányzatnak kell biztosítania, vagy levonásra kerül a támogatás összegéből.
Mivel a beruházás teljes összege megközelíti az 1,9 milliárd forintot, amelyből Pákozd részéről saját forrásként 480 millió forintot kell biztosítani (a lakossági befizetésekből kalkulált fedezet 300 millió forint), ezért jelenleg erre a célra többletforrást biztosítani nem tud az önkormányzat. A szakemberektől kért számítások szerint csak az aszfaltos, és betonos utak nagyobb mértékű helyreállítása 120 millió forint (csak a Bem utca belső szakasza 8,0 millió forint) többletköltséget igényelne.
Ebből következően, és a falu érdekeit képviselve, csak azt a megoldást tartom járhatónak, hogy a következő időszakban az úthálózat fejlesztésére benyújtott pályázatból kezdjük el azok rendbetételét. Ilyen módon az önerő mellé ötször több (a példa kedvéért: 120 millió mellé 600 millió, tehát összesen 720 millió) forrást tudunk fedezetként biztosítani.
Miből adódnak mégis az eltérések az aszfaltozásnál?
· A Közút KHT utak esetében (Budai út, Gábor Áron utca) a tulajdonos nevében eljáró közútkezelő előírta a befejezés során a teljes felületi zárást. A hozzájárulásuk nélkül nem kapunk létesítési engedélyt, tehát nincs pályázat. Az ezzel kapcsolatos többletköltség bele lett építve a pályázati kalkulációba.
· Az aszfaltozott útjainknál sávos-vállas helyreállításra van lehetőség. Ennek mértéke 2,0 méter körüli szélességet jelent. Ezért azokon a szakaszokon, ahol szabályosan megvágták a burkolatot, és azon belül nyitották meg a munkaárkot, ott ennek helyreállítása (2,0 m + 2x0,25 m rálapolás) történhet meg.
· Vannak olyan utcák, ahol a kivitelezésnél megrongálódott teljes szélességében (jellemzően 3,5 m szélesek voltak az utjaink) az útburkolat. Ezeken a szakaszokon 3,0 m széles új sávot készít/készített a kivitelező. Látható az is, hogy egyes helyeken, ahol nem bontották meg a burkolatot, ott aszfaltozásra nem kerül sor. Azért nem, mert ez már többletköltséget jelentene. Bizony ilyen szigorúak a feltételek.
· A betonutaknál betonnal fogják a javítást elvégezni. Ennek egy racionális műszaki oka van. Mellette a pénzügyi ok az, hogy ez a szakasz 28,0 millió forint többletigény jelentene.
· A jelenleg burkolattal nem rendelkező utakat szintén csak ugyanazzal a szerkezettel tudják helyreállítani. Ezek fejlesztésére is csak a fentiekben leírt pályázati módszerrel tudunk pénzt előteremteni.
Összességében láthatjuk, és érzékelhetjük, hogy jelentős mértékben fognak utjaink jobb állapotba kerülni. Azt be kell látnunk, hogy erre a beruházásra nem volt lehetőségünk még útjaink további fejlesztését is ráerőltetni.
A kivitelezés során sok nehézséget el kellett, és néhány szakaszon még el kell viselnie az ott lakóknak. Mindenkinek a türelmét, kitartását, megértő hozzáállását megköszönöm. Mégis csak egy jelentős, és nagyon fontos fejlesztésen jutunk túl, ami közösségünk javát szolgálja.
Pákozd, 2012. június 8.
Takács János
polgármester
Társulat Elnöke